I. Általános garanciális feltételek
-
A fogyasztót többek között az alábbi jogszabályok alapján meghatározott jogok illetik meg:
-
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;
-
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
-
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
-
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
-
A termékek jótállási ideje a vásárlás dátumától kezdődik, és meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a termék szakszervizben van: a szervizkérelem benyújtásának időpontjától a termék visszaküldésének időpontjáig.
-
A hibás termékek helyett küldött termékekre új garanciális időt szabunk. Ez akkor lép érvénybe, amikor a kicserélt termék a megrendelő birtokába jut.
-
A készülékek kiegészítőire és egyéb opciókra esetenként a terméktől eltérő garanciát biztosítunk a termékhez mellékelt jótállási nyilatkozatban foglaltak szerint.
-
A garancia nem terjed ki a fogyóeszközökre.
-
Garanciális javításra a szervizbe vitt terméket sértetlenül, eredeti csomagolásban, tartozékaival, számlamásolattal és az eredeti garancialevéllel, valamint egyéb termékazonosítókkal együtt (pl. sorozatszám) vesszük át.
-
Hiányos, nem eredeti csomagolású termékek nem jogosultak garanciára.
-
A garancia kizárólag Magyarország területén érvényes.
-
A javítások 3 hónapig garantáltak.
-
A garancia kizárólag Magyarország területén érvényes, és 15 naptári napon belül érvényesíthető.
II. Számítógépek, tároló és hálózati eszközök garanciája
-
Az átlagos felhasználási idő 3 év, ez idő alatt pótalkatrészeket és garanciaidő utáni javításokat is biztosítunk. Az opciók (akkumulátorok, tápegységek, perifériák) kevesebb garanciával rendelkezhetnek, mint az alaprendszer. A hordozható számítógépek akkumulátorai 6 hónapos garanciával rendelkeznek, függetlenül a rendszer jótállási idejétől.
-
Hardverhibák esetén sem vállalunk felelősséget az adatvesztésért. Javasoljuk, hogy készítsen biztonsági másolatot adatairól.
-
A garancia nem foglalja magában a garanciális termék rendszerének különféle szoftveralkalmazásokkal való összeférhetetlenségét.
III. Folyadékkristályos monitorok, videoprojektorok és televíziók garanciája
-
Az átlagos felhasználási idő 5 év, ez idő alatt pótalkatrészeket és garanciaidő utáni javításokat is biztosítunk. Az opciók (akkumulátorok, tápegységek, perifériák) kevesebb garanciával rendelkezhetnek, mint az alaprendszer.
-
A garancia nem terjed ki a sérülékeny részegységek (lámpák, képernyők, lencsék, egyéb üvegkomponensek) károsodására.
-
Az ISO 13406-2 szabvány második osztályának kritériumai szerint a kevesebb mint 5 képpont hibás TFT monitorok és laptop képernyők nem tekinthetők hibásnak.
IV. Thermo nyomtatók garanciája
-
Az átlagos felhasználási idő 5 év, ez idő alatt pótalkatrészeket és garanciaidő utáni javításokat is biztosítunk. Az opciók (akkumulátorok, tápegységek, perifériák) kevesebb garanciával rendelkezhetnek, mint az alaprendszer.
-
A termékekre vagy azok alkatrészeire vonatkozó garancia a garanciavállalási tanúsítványban meghatározott időtartamra szól, vagy vagy amíg a vásárlás napjától számított 100km-es papírtekercs ki nem fogy (amely opció hamarabb bekövetkezik).
Kivételt képeznek a nyomtatófejek, a fogyóeszközök és a tartozékok, amelyeknek a terméktől eltérő garanciája a mellékelt jótállási nyilatkozatban, vagy a IV.3., IV.4. pontban foglaltak szerint meghatározott.
-
A nyomtatófejre 6 hónapos garanciát biztosítunk, vagy termál transzfer (hőátviteles) nyomtatás esetén 30 km-nyi nyomtatásra elegendő garanciát biztosítunk (amely opció hamarabb bekövetkezik). Direkt termál, szalag használata nélküli nyomtatás esetében a nyomtatófejre 3 hónapos garancia, vagy 5 km-nyi nyomtatásra elegendő garanciát biztosítunk (amely opció hamarabb bekövetkezik).
-
Az automata papír- és címke vágóra 6 hónapos vagy 1.000.000 vágásra elegendő garanciát biztosítunk (amely opció hamarabb bekövetkezik), amennyiben az eszközt rendeltetésének megfelelően használták, és nem tettek kárt benne.
V. A garancia elvesztése
A következő esetekben a garancia nem érvényesíthető:
-
A készülékek azonosítói (sorozatszám, címke, zárjegy) sérültek.
-
A vevő nem teljesíti a termékhez mellékelt tájékoztatóban meghatározott szállítási, kezelési, telepítési, használati és karbantartási feltételeket.
-
A készülékek meghibásodása a helytelen működési körülmények, megnövekedett páratartalom, hirtelen hőmérsékletváltozás, elektromos sokk, rezgés, por, füst vagy vegyi és mérgező anyagok megléte miatt következett be.
-
Az üzemeltetési utasításban megadott tápellátási paraméterek be nem tartása (pl. földelési nyomás, hőmérséklet, környezet).
-
A terméknek a hozzá mellékelt tájékoztatóban meghatározottaktól eltérő használata.
-
A készülékek idő előtti elhasználódásának jelei (kopásnyomok), vagy a megengedett határértékeken túli, túlzott használata.
-
A berendezés alkatrészeinek eltörése vagy meghajlítása.
VI. DOA/DAP termékek
-
Az eleve hibásan érkezett (DOA-Dead On Arrival) termékeket, vagy a megrendelő által a vásárlástól számított 7 napon belül hibásként visszaküldötteket újakra cseréljük (DAP-Dead After Purchase, helyszíni kiszállítás, átadás a megjelölt helyen). Ha ez nem lehetséges, akkor a VII.3. pontban foglalt b vagy c rendelkezések érvényesek.
-
A garancia nem vonatkozik azokra a mechanikai terhelhetőség vagy hősokk okozta karcolásra, károsodásra, amelyet a termékek kézhezvételétől számított 24 órán belül nem jelentettek be.
VII. Megoldási feltételek
-
Az állapotfelmérést, a javítást és annak becsült határidejét a termék átvételétől számított 3 munkanapon belül a megrendelő tudomására hozzuk.
-
A garanciát legfeljebb 15 naptári napon belül tudjuk elszámolni.
-
Ha a VII.2. pontban meghatározott határidő lejártát követően a kifogásolt hibát nem orvosolják, az alábbi intézkedések valamelyikét kell alkalmazni az itt megjelölt sorrendben:
-
A hibás termék cseréje egy új, azonos típusúra;
-
A termék értékének visszatérítése;
-
Ha nincs azonos termék, és a vevő nem igényel pénzvisszafizetést, a csere a vevő beleegyezésével egy olyan új termékkel történik, amelynek jellemzői és teljesítménye az eredeti termékhez hasonló.